در همین ابتدا گفته می شود که مراحل جراحی لثه برای پروتز بسته به نوع پروتز و حتی بیماری لثه متفاوت است. در برخی موارد پزشک دندان کودکان برای برداشت و از بین بردن پوسیدگی دندان های شیری کودک اگر پوسیدگی نزدیک عصب دندان باشد و عصب را درگیر کرده باشد و حتی دندان را هم عفونی کرده باشد ، پزشک چاره ایی جز عصب کشی یا پالتوتومی و درمراحل پیشرفته تری پالپکتومی باقی نمی ماند. وقتی درد شروع می شود که پوسیدگی از مینای دندان عبور کرده و به عاج دندان رسیده است و عصب دندان را هم درگیر کرده است. ممکن است نگرانی های بسیاری در زمینه درد کودک بعد از عصب کشی دندان ایجاد شود. این افزایش فشار، منجر به فشار آمدن به پایانههای عصب دندان شده و درد دندان شروع میشود. اگر به درد در این ناحیه توجه نشود می تواند به مرور زمان سبب ایجاد عفونت و بوی بد دهان کودک گردد. بسیاری از افراد از داشتن دندانهایی نامرتب و بد رنگ ناراحت هستند و همین امر موجب کاهش اعتماد به نفس در این افراد گشته است اما امروزه علم دندانپزشکی روشهای مختلفی برای رهایی از این مشکل ارائه می کند.

درمان عارضه های دندانی برای دندان های شیری کودکان با دندانهای بزرگسالان متفاوت است ؟ برای بی حس کردن موضعی دندان مورد نظر و آماده سازی برای عصب کشی ، روش های مختلفی پیشنهاد شده است که عموما دندان پزشک کودکان سعی می کنند از بهترین روش ها استفاده کند تا کودک درد کمتری را متحمل شود، اصولا وقتی بی حسی انجام می شود کودک هیچ دردی را در حین یا در نهایت عصب کشی متوجه نمی شود مگر اینکه پوسیدگی دندان به شکل فجیع و عمیقی ایجاد شده باشد و بافت های درون دندان یا بافت های پالپی دندان شدیدا ملتهب یا عفونی شده باشد در این صورت با توجه به صلاح دید پالپتومی تبدیل به پالپکتومی می شود و عصب درون ریشه دندان هم خارج می شود و در صورت نیاز مسکن و آنتی بیوتیک هایی هم نیز تجویز می شود. لمینت برای افرادی که دندانهایی کج، دو رنگ، یا نامرتب دارند، بسیار مناسب است. تفاوت ایمپلنت و لمینت دندان چیست؟ بنابراین اگر هزینه لمینت دندان را میپرازید به این موارد باید توجه کنید.

طول عمر لمینت سرامیکی در مقایسه با کامپوزیت بسیار بیشتر است. در مواردی که اختلال ایجاد شده پالپ به مقدار اندکی باشد، لازم است تا دندانپزشک کودکان تنها بخشی از پوسیدگی را برداشته و با کمک تجویز دارو های آنتی بیوتیک محل مورد نظر را درمان کند و در آخر محل پوسیدگی با کمک مواد مناسب پوشانده می گردد. در طی درمان ارتودنسی نگین های فلزی کوچکی به سطح دندانها چسبانده میشود و سیم ارتودنسی از آنها عبور می کند تا دندانها را به سمت مورد نظر بکشاند. جراحی ناحیه پالپ و کشیدن دندان از روش هایی است که برای جایگزینی عصب کشی دندان مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین می توان با آن غذا خورد.قیمت کامپوزیت متحرک ترواسمایل متفاوت است و حتما قبل خرید قیمت ها را چک نمایید. به علاوه لمینیت دندان سرمایهگذاری بلندمدتتری است و اگر به خوبی از آن نگهداری شود، 15 سال یا بیشتر ماندگاری دارد. 6. گذاشتن قالب نهایی لمینت دندان ، مرحلهی آخر است.

میخواهید درمان ارتودنسی انجام دهید افرادی که قصد درمان ارتودنسی دارند، باید لمینت کردن دندانها را به زمانی پس از درمان ارتودنسی موکول نمایند. انجام عصب کشی گاهی همراه با درد است . همچنین می توان فاصله های کوچک بین دندان ها را برطرف کرد، یا دندان هایی که همپوشانی جزئی دارند یا لبه های آنها دچار شکستگی یا ترک کوچک است، با این نوع درمان قابل اصلاح است. گاهی دندان های شخص نیاز به درمان و بازسازی های زیادی قبل از انجام لمینت دندان دارد که هرکدام از آنها قیمت های مشخص شده ای دارند و با هزینه خود لمینت دندان هم می توانند مبلغ قابل توجه ای را برای شخص ایجاد کنند. عصب کشی دندان شیری که فقط عصب تاج برداشته می شود چون زیر ریشه های دندان شیری جوانه های دندان های دائمی شکل گرفته است و امکان آسیب به دندان های دائمی وجود دارند و برای برداشت پالپ و عصب داخل دندان شیری با فایل این کار انجام می شود و در برخی موارد ، ممکن است این فایل ها از ریشه دندان شیری عبور کند و به جوانه دندان های دائمی آسیبی وارد شود. زیرا هیچ آسیبی به دندان های مجاور وارد نمی شود و تنها یک واحد ایمپلنت بدون دردسر جای خالی را پر می کند.