ممکن است با علائمی همچون حساسیت در برابر گرمی و سردی، درد در هنگام جویدن و یا گاز گرفتن، وجود توده ای برجسته بر روی لثه، التهاب و درد در ناحیه لثه، تیرگی در دندان و یا ترک دندانی مواجه شوید. معمولا بیمارستان های دولتی هزینه های امور مختلف را برای افراد با بیمه خدمات درمانی به صورت رایگان محاسبه می کند اما با این وجود برای اینکه از پرداخت هزینه مربوط به دندان مصنوعی نیز اطمینان پیدا کنید، بهتر است که از بیمارستان مورد نظر خود در این خصوص سوال بپرسید. لمینت ونیرها در ابتدا و به طور فزاینده ای برای درمان انواع تغییر رنگ دندان استفاده می شدند. ابتدا بی حسی موضعی به لثه تزریق میشود تا احساس درد در حین عمل نداشته باشید. در این روش ابتدا دندانپزشک پس از تزریق و تاثیر بی حسی، دندان شما را از طریق تاج (قسمت صاف بالای دندان)، باز می کند تا به بافت نرم مرکز دندان (پالپ) دسترسی پیدا کند. سپس با استفاده از دریل دندانپزشکی سوراخی در دندان ایجاد میشود تا به مرکز دندان که دچار عفونت شده دسترسی ایجاد شود. همچنین اگر شما عزیزان دچار آبسه دندان شده اید دندانپزشک قادر به تخلیه همزمان آن خواهد بود.

عصراسلام: حتی اگر پالپ یا مغز دندان از بین رفته باشد و یا در اصطلاح مرده باشد، بخش بالایی دندان یا همان تاج میتواند کماکان دست نخورده باقی بماند. در عوض ، هنگامی که روکش ها روی سیمان قرار می گیرند و داروهای بیهوشی از بین می روند ، می توانید طبق معمول غذا بخورید و بجوید. 3. برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن درمان ریشه، طبق دستور پزشک در فواصل منظم عکس پرتوی ایکس از دندانتان گرفته میشود. هنگامی که دندان به صورت دائمی و کامل پر و بسته شد، در صورتی که تاج دندانتان ضعیف باشد یا احتمال آسیب دیدگی آن در آینده وجود داشته باشد از روکش دندان برای محافظت بیشتر استفاده میشود. برای این که روکش ها به طور کامل بر روی دندان ها بچسبند لازم است که دندان ها به طور کامل صیقل داده شوند تا سطح تماس دندان و روکش افزایش یابد. به طور میانگین عصب کشی یا درمان ریشه در تهران بین 700هزار تا یک میلیون و دویست هزینه دارد.در عصب کشی تخصصی قیمت ها بیشتر می شود. روش عصب کشی می تواند به نجات دندان های طبیعی شما کمک کند. این کار به تمیز نگه داشتن ناحیه کمک می کند و ممکن است از شکستن دندان شکننده قبل از ترمیم کامل جلوگیری کند.

سپس دندانپزشک از بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه نزدیک دندان استفاده می کند. سپس هرگونه آلودگی را از بین خواهد برد. از بین بردن پالپ دندان آسیب دیده یا آلوده، بهترین روش برای حفظ ساختار دندانها است. در تعیین میزان قیمت عصب کشی دو عامل موثر است ، اول مورد این است که کدام دندان قرار است عصب کشی شود و در کدام بخش از دهان قرار دارد و مورد دوم میزان آسیب دیدگی و شرایط دندان می باشد. ایمپلنت دندان در ایران چه فواید و مزایایی دارد؟ در چه مواردی مراجعه به دندانپزشک الزامی است؟ پاسخ بستگی به شرایط و اولویتهای شما دارد. امروزه خدمات زیبایی زیادی برای دندانها وجود دارد که باعث میشود لبخند شما و در نتیجه چهرهی شما زیباتر شود، اما قبل از انجام هر کاری باید در مورد تمام جوانب آن تحقیق کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در صورتی که درمان مجدد موفقیت آمیز نباشد و هنوز عفونت باقی بماند ممکن است نیاز به اپیکواکتومی (قطع نوک ریشه) داشته باشید. سوم پس از خنک شدن و اماده به کارن، قالب را با دو انگشت شست به دندان فشاشر دهید. اما امروزه با پیشرفت مطالعات دندانپزشکی و وجود بی حسی های موضعی، اکثر افراد در درمان ریشه توسط دندانپزشک با درد کمی مواجه می شوند.

بی شک حفظ دندان های طبیعی شما یکی از اهداف مهم دندانپزشک می باشد. اگر نیاز باشد که درمان طی چندین جلسه انجام شود، دندانپزشک شما ممکن است مقدار کمی دارو در کانال تمیز شده قرار دهد تا باکتری های باقیمانده را تا ویزیت بعدی از بین ببرد سپس با پرکنی موقتی محل را می پوشاند. عفونت در ریشه دندان می تواند باعث گسترش التهاب به مناطق دیگر صورت، گردن یا سر و از بین رفتن استخوان در نوک ریشه شود. بر اساس پیچیدگی مشکل، بیشتر دندانپزشکان، بیماران را به متخصص عصب کشی ارجاع میدهند. بیشتر مراجعین دندانپزشکی چون تصورات نادرستی در مورد عصب کشی دارند(افسانه های واهی در مورد عصب کشی را اینجا بخوانید) که بالطبع توأم با ترس از آن است، در مورد زمان انجام درمان -بخوانید زمانی که فکر میکنند قرار است شکنجه شوند- کنجکاوی نشان میدهند. از بیحسی انتخابی برای شناسایی منبع درد در مواردی استفاده میشود که بیمار نمیتواند به وضوح نشان دهد که کدام دندان باعث درد شده است. اقدامات درمانی ریشه به دردناک بودن شهرت دارند. برخی افراد نیز قبل از ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان دارند و این نیز خود در تعرفه نهایی تأثیرگذار خواهد بود. پالپ از اعصاب، بافت همبند و عروق خونی ساخته شده است که به رشد دندان کمک میکند.