زمانی که دستگاه های ارتودنسی که بیمار استفاده می کند قابل توجه نباشد و یا کسی متوجه آن ها نشود گفته می گویند بیمار، ارتودنسی نامرئی انجام داده است. هزینه ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی معمولا بالا است اما با الاینرها نسبتا ارزان تر است. یکی از عواملی که روی قیمت و هزینه لمینت دندان تاثیر گذار است جنس آن است به طور مثال هزینه ی لمینت سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیتی بوده چرا که این جنس از موادی که در آن سرامیک بکار رفته است ساخته شده که این مزینی برای آن حساب می شود زیرا مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد. متاسفانه انتظار می رود که در طول سال هزینه ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد زیرا مواد اولیه و بکار رفته جهت رفع نامرتبی دندان ها اغلب وارداتی هستند. با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و نرخ تورم، تعرفه های امسال می تواند تا چند درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یابد. در صورتی که دندان های شما نیازمند کاشت هست و می خواهید از ایمپلنت استفاده کنید توصیه می شود که تا هجده سالگی اقدامی برای کاشت ایمپلنت انجام ندهید به دلیل این که تا قبل از هجده سالگی هنوز فک شکل کامل خود را بدست نیاورده است و امکان دارد که در صورت کاشت رشد فک ادامه پیدا کند و دچار مشکل شوید.

گاهی اوقات ممکن است بیمار از روند درمان و نتیجه نهایی انتظاراتی داشته باشد که بسته به سطح انتظارات و درخواست او ممکن است هزینه بیشتری نسبت به هزینه پایه مورد نیاز باشد. هرچه شدت نامرتبی بیشتر باشد برآورد نهایی هزینه هم بیشتر می شود. نوع فلز و جنس ایمپلنت نیز تاثیر بسیار زیادی روی هزینه نهایی آن دارد. زمانی که فرد دندان قروچه می کند بدون شک نیروی بسیار زیادی به دندان خود و الخصوص لمینت دندان وارد می کند و احتمال شکسته شدن لمینت را خواهد داشت. اگر شما برای کاشت ایمپلنت نیاز به عمل سینوس لیفت داشته باشید لازم است که هزینه این عمل را نیز به طور جداگانه پرداخت کنید. در این زمان پیوند استخوان فک به طور کامل بازسازی می شود و به ایمپلنت جوش خورده و آماده این مرحله می شود. برای محافظت از دندان و مینای تراش خورده یک لمینت موقت روی دندان نصب می شود. ضخامتی که برای ساخت لمینت دندان در نظر میگیرند به طور تقریبی 0.2 الی 0.5 سانتیمتر است تا به آسانی بر روی دندان جا بیفتد و مشکل خاصی را در هنگام صحبت یا بلع غذا به وجود نیاورد. به طور کلی تعرفه ایمپلنت دندان چه برای فک بالا و چه پایین و چه حتی دندانهای جلو و عقب یکی است.

آیا ایمپلنت دندان ارزش هزینه کردن دارد؟ در این مقاله به جز درج جدول کامل هزینه ارتودنسی دندان و نحوه محاسبه قیمت ارتودنسی، با روش های کاهش هزینه آن نیز آشنا میشوید. قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین چند است؟ در این شرایط، امکان ایمپلنت اقساطی و ایمپلنت ارزان میتواند نگرانیهای بیماران را در مورد قیمت ایمپلنت دندان کاهش دهد. برای اطلاع از قیمت دقیق ارتودنسی، تنها به یک ویزیت تخصصی نیاز دارید، این ویزیت را مهمان ما باشید. با اینحال برای اطلاع شما عزیزان در ادامه درباره انواع مختلف ایمپلنت دندان و تفاوت هزینههای آنها توضیح دادهایم. آیا ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه قرار دارد؟ بیشتر بیمههای درمانی هزینههای ایمپلنت دندان و روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان را تحت پوشش قرار ندادهاند. در حالی که پلهای سنتی به عنوان جایگزینی برای دندانهای از دست رفته عمل میکنند، اما ریشه دندان را ترمیم نمیکنند و از سلامت دهان و دندان شما محافظت میکنند.

فقط یک دندان از دست رفته میتواند باعث شود دندانهای اطراف از جای خود خارج شوند و شل شوند. از بین رفتن یک دندان منفرد همچنین میتواند منجر به آتروفی استخوان، مشکل در خوردن، جویدن و صحبت کردن شود. این بدان معناست که بیماران باید از خوردن یا جویدن محصولات غذایی سفت خودداری کنند. بسته به نوع و شدت مشکل، متخصص ارتودنسی از دستگاه های متفاوتی برای درمان استفاده می کنند که هزینه هر کدام متفاوت است. یکی از مهمترین درمان های دندانپزشکی زیبایی، لیمینت ونیرها هستند. هدف از روکش ها بهبود ظاهر فیزیکی دندان های آسیب دیده یا تغییر رنگ جزئی است. ما در مبحث ناهنجاری ها یا نامرتبی های فکی و دندانی با تعداد زیادی مشکل مواجه هستیم که هر کدام از آن ها نام خاصی دارند یا با اصلاح خاصی شناخته می شوند. کدام یک مناسب تر است؟ استفاده از روکش های مستقیم در دندان پزشکی ، امروزه رونق یافته اند و آنها راهی مناسب و موثر برای درمان شکاف بین دندان ها ، دندان های دارای ساختار ضعیف ، و حتی تغییر در رنگ دندان ها، می باشند. این اصل زمانی تحقق پیدا می کند که پزشک شما به خوبی روند نصب لمینت دندان را بر روی شما انجام داده باشد و در کنار ان شما هم مراقبت های کافی و لازم را از دندان خود داشته باشید تا بتوانید همیشه از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *