ممکن است حتحی پروتز ایمپلنت نیز در همان جلسه کار گذاشته شود و یا طی روزهای آینده این اتفاق رخ دهد. قسمتی که از داخل استخوان فک قرار می گیردف اصطلاحا Fixture نامیده می شود و قسمتی تاجی که بالای لثه قرار می گیرد Abutment نامیده می شود و روی Abutment پروتز یا روکش ایمپلنت قرار می گیرد. و این یعنی دندانپزشک ممکن است به درستی ایمپلنت را نکارد و یا به استخوان و لثه شما یا سایر دندان هایتان آسیب وارد کند. البته بد بویی دهان به علت مورد قبلی یعنی التهاب لثه ناشی از کامپوزیت ونیر غلط نیز ایجاد می شود. و سرانجام می رسیم به مشهورترین پل دندانپزشکی. به همین علت افرادی که نمی خواهند برای همیشه این حالت را تجربه کنند بهتر است از تکنیک های دیگر مثل کامپوزیت دندان جهت زیبایی دندان های خود استفاده کنند. لمینت متحرک دندان به عنوان Snap Smile یک لایه پوششی از لامینت یا مواد کامپوزیت است که دندانپزشکان پس از جراحی پلاستیک برای دندان های خود تولید می کنند. البته اگر می خواهید غذای سبک و نوشیدنی های بی رنگ مانند آب بخورید. متخصص دندان شص را خواهید کشید وو بلافاصله ایمپلنت را در استخوان فک خواهد کاشت.

اما تجربه ثابت کرده که کاشت ایمپلنت ارزان واقعا ارزشش را ندارد زیرا عوارض زیادی برای شما در پی خواهد داشت. لمینت متحرک دندان هم نظرات مثبت و منفی دارد و نظرات منفی ان برای این است که برخی توقع لمینت های چند میلیونی را از این محصول دارند و توقع دارند با این محصول میتوانند همه کار از خوردن غذای سفت یا همانند دندان طبیعی براشان کار کند و حتی شیوه درست قالب گیری را هم به درستی انجام نمیدهند که طبیعتا راضی نخواهند بود.چون کسی که در انجام قالب گیری دقت لازم را انجام ندهد نمیتواند به نتیجه برسد.حتی بعد قالب گیری شما باید با لوازمی چون قیچی و یا ابزار های دیگر ایرادات را بر طرف نمایید و خطوط بین دندان را با دقت ایجاد نمایید. نوشیدنیهایی مانند قهوه و نوشیدنیهای الکلی میتوانند بر روی رنگ لمینت شما تاثیر مستقیمی داشته باشند. ۳- تغییر رنگ لبهای لمینت: تغییر رنگ لبهای در لامینت در طی زمان کاملا بستگی به مواد رنگی مورد مصرف بیمار مانند چای، قهوه و یا کشیدن سیگار دارد. لامینت بسیار باریک و نیمهشفاف است. حال برخی افراد هم هستند که پوسیدگی های بسیار زیادی بر روی دندان های خود دارند. هرچند که اگر به دنبال کاهش هزینه هستید، دندان مصنوعی پارسیل گزینه بهتری است.

اگر به فکر قرار دادن ونیر هستید، مهم است که این معامله را در نظر بگیرید. افرادی که یک یا چند دندان کنار هم خود را از دست داده اند و از طرفی دندان های مجاور (جاهای خالی) پوسیده هستند و یا استحکام کافی ندارند، می توانند از بریج بر پایه ایمپلنت دندان استفاده کنند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا کاشت ایمپلنت ارزان کار درستی نیست و منجر به عوارض می شود. در ایران از برندهای مختلفی برای کاشت ایمپلنت دندان استفاده می شود. جریان از این قرار است که برای کاشت ایمپلنت های معمولی ما مجبوریم یک پروسه طولانی و زمان بر را طی کنیم و دست کم بین 3 تا 10 ماه برای اینکار اختصاص دهیم. ست سوم احتمالاً بین 15 تا 20 سال دوام خواهد داشت، با فرض اینکه آنها به درستی نگهداری می شوند. مسلما هرچه مراقبت بیشتر باشد طول عمر نیز افزایش پیدا می کند. هر کدام از این درمان ها نیز هزینه های جداگانه ای دارند که در مجموع به هزینه ایمپلنت دندان اضافه میشود.

دندان لمینیت شده به همان اندازه ممکن است دچارپوسیدگی شود که دندان طبیعی دچار میشود. در بیشتر مواقع به دلیل عدم پالیشینگ مناسب نخ دندان به طور راحت از بین دندانها عبور نمی کند، به طور مثال خیلی کیپ است و نخ درست رد نمی شود و یا اینکه اضافات کامپوزیت باقی مانده است و باعث ریش ریش شدن و یا بریده شدن نخ دندان می شود و در نتیجه نخ کشیدن به طور موثر انجام نمی شود، این نیز باعث بد بویی دهان می گردد. درمان لمینت دندان این روزها توسط دندانپزشکان مختلفی انجام می شود. ایمپلنت دندان مطمئن ترین راه حل برای جایگزین کردن دندان از دست رفته است که خطر شکست آن تنها 5 درصد است. بنابراین در ساده ترین حالت، ایمپلنت های ارزان توسط دندانپزشکان ناوارد و کم تجربه که سابقه زیادی در جراحی ایمپلنت ندارند ارائه می شوند. البته در برخی موارد؛ فرد اصلا کارهای ارتودونسی را انجام نمی دهد، بلکه با اضافه کردن یک لایه روی دندان ها آنها را ردیف می کنند و از نظر شکل، رنگ، آن ها را کاملا همانند می کنند. تقریبا تمام متخصصانی که در حال حاظر شناخته شده هستند و نامشان پر آوازه است از برندهای معتبر و عالی ایمپلنت برای بیماران خود استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *