علاوه بر این، افرادی که دندانهای سالمی دارند بهتر است از انجام این کار خودداری کنند. بیمارانی که نسبت به دندان های خود احساس راحتی نمیکنند، از لبخند زدن در موقعیت های اجتماعی یا برای عکس گرفتن خودداری میکنند. از تفاوتهای لمینت کامپوزیت و سرامیک، ماندگاری کمتر کامپوزیتها نسبت به لمینت سرامیکی است، در نتیجه طول عمر سرامیکها بیشتر میباشد که به حدود 10 سال نیز میرسد. بهتر است بدانید که روکش مورد استفاده در این کلینیک از بهترین نوع روکش دندان است که طول عمر بسیار بالایی دارد. این نوع پروتز طول عمر بسیار بالایی دارد و معمولا حداقل تا 20 سال در دهان فرد باقی میماند. برای ترمیم دندانهایی که بیشتر دیده میشوند، معمولا از روکش لعابی آمیخته به فلز که میتواند با رنگ طبیعی دندانهایتان هماهنگ شود استفاده میکنیم. اکنونکه با پروتز متحرک آشنا شدید، وقت آن است که تعریفی از پروتز ثابت داشته باشیم. اما اگر سابقه پزشکی شما نشان میدهد که در سلامت کامل به سر میبرید و کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت و یا استفاده از پروتزهای ثابت هستید، شاید این نوع پروتز انتخاب بهتری باشد.

کلینیک دندانپزشکی تمام دیجیتال باران رشت با بهرهمندی از تجهیزات تمام دیجیتال این امکان را به بیماران خود میدهد تا قبل از آغاز درمان با استفاده از نرمافزارهای خاص دندانپزشکی، پایان کار خود را بهصورت شبیهسازی شده مشاهده کنند. برخلاف پرکنندههای فلزی سنتی که ترمیم کمابیش قابل مشاهده است. یکی از روش های ترمیم و درمانی دندان لمینت است که با برجسته ترین پزشکان در این زمینه گفتگو شده و گفته های آن ها را در این زمینه می گوییم. پروتزهای ثابت شامل روکش و پل هایی هستند که به دهان متصل می شوند. برای انتخاب پروتز دندان ثابت یا متحرک، ابتدا باید با هرکدام از آنها بهخوبی آشنا باشید. میتوانید تجربه خوب یا بد خود را در مورد استفاده از انواع پروتز دندان در اینجا با ما و خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید. دو نوع ونیر توسط دندانپزشکان ما مورد استفاده قرار میگیرد: پرسلن و کامپوزیت. از دست دادن دندان دائمی اتفاقی است که میتواند در هر برههای از زندگی ما و به هر دلیلی رخ دهد.

پروتز ها به هر دو صورت پروتز ثابت دندان و پروتز متحرک دندان وجود دارند. پروتز دندان متحرک خود را از دهان خارج کرده و دو بار در روز مسواک کنید. لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان دو نوع ونیر دندانی هستند که در کلینیک های دندانپزشکی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. قیمت لمینت دندان ، طول عمر لمینت دندان، روش انجام لمینت دندان با قیمت کامپوزیت دندان، طول عمر کامپوزیت دندان و نیز روش انجام کامپوزیت دندان متفاوت است. در خصوص این موضوع باید گفت، قیمت شرکت های تولید کننده ونیر دندان که در قاره اروپا فعالیت می کنند، بیشتر از شرکت هایی آسیایی است. اما اینو بهتون بگم که اونقدرها هم نباید تفاوت قیمت داشته باشه. پروتز متحرک هم که همان دندان مصنوعی می باشد. بسیاری از افرادی که لمینت دندان را بر روی دندان های اصلی خود انجام می دهند می خواهند بدانند که چه عواملی باعث می شود لمینت دندان آنها آسیب نبیند. بهتر است بدانید که چه مرحله نصب این نوع پروتز و چه مرحله حذف آن باید توسط دندانپزشک انجام شود. اما در هر صورت باید بهخوبی از آن نگهداری کرد.

انجام لمینت به خصوص روکش سرامیکی برای همه افراد مناسب نمیباشد، برای همین ابتدا بهتر است بیمار قبل از هر کاری توسط دندانپزشک معاینه شود. زیرا هزینه ی این نوع از روکش بین 800 هزار تومان تا 2 و نیم میلیون تومان، برای هر دندان می باشد. این روش لمینیت دندان برای افرادی که از تغییر رنگ مواد همرنگ و یا نازیبایی روکش های قبلی رنج میبرند بهترین درمان خواهد بود. به طور مثال این مواد به دلیل نداشتن فلز در دندان حساسیت ایجاد نمی کنند، باعث رسوب پلاک دندانی نمی شوند، استحکام بالایی دارند، بسیار زیست سازگار هستند و رنگ و شکل زیبایی را به دهان و فک فرد می دهند. ظاهر ایمپلنت کاملا شبیه دندان طبیعی بوده و موجب ایجاد لبخند زیبا می شود. نگهداری از پروتز ثابت کاملا مشابه دندان طبیعی است. پروتز دندان ثابت یا متحرک در موارد خاصی استفاده میشوند که کاملا بستگی به شرایط جسمی و دندانی فرد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *